Business Process Management (BPM) software

Business Process Management (BPM) software

Verbeterde efficiëntie en optimalisatie van processen

 
Processen vormen het hart van iedere organisatie. Zij bepalen in grote mate de kwaliteit van producten en diensten. Daarom is het essentieel dat de bedrijfsprocessen goed zijn vastgelegd en dat de organisatie inzicht heeft in de resultaten van die processen. Centrale informatieopslag en interactie tussen al die informatie is van het grootste belang. Niet alleen om zwevende nota’s of verdwenen notulen te voorkomen, maar ook verschillende bestandstypen en procesinformatie te koppelen.

De kracht van Rules is dat het informatie, of het nu beschreven staat in Word, Visio, een HR systeem of Excel, logisch ordent en correleert vanuit één centrale bron. Rules biedt overzicht voor het management en inzicht voor de werkvloer. Met de geavanceerde zoekfunctie én een intuïtieve navigatie ontsluit Rules eenvoudig alle gewenste informatie.

Dé tool voor optimaal procesmanagement:

  • Verkrijg meer inzicht en voer veranderingen en verbeteringen sneller door
  • Creëer inzicht in de kritische bedrijfsprocessen en vergroot de bestuurbaarheid van de organisatie
  • Reduceer het aantal fouten en bereik een hogere efficiëntie
  • Bevorder een goede afstemming tussen afdelingen en medewerkers

 
 
 

Whitepaper Business Process Management

Lees hoe u uw processen beheerst en continu verbetert.

Download gratis whitepaper

Factsheet Business Transformation framework

Lees hoe het Business Transformation framework fungeert als brugfunctie tussen strategie en uitvoering.

Download de factsheet
 
 
 

Wat is business process management?

De achtergrond & theorie

 
BPM kan omschreven worden als: ‘het sturen en beheersen van de activiteiten van de medewerkers, zodanig dat de bedrijfsprocessen, waarin de activiteiten zijn gestructureerd, zijn gericht op het bereiken van de (strategische) doelen van de organisatie’. Het realiseren van doelstellingen is niet alleen een kwestie van goede sturing en beheersing van de bedrijfsprocessen. Organisaties zijn in sterke mate afhankelijk van of worden ondersteund door IT om de gestelde doelen te bereiken. Het is daarom van belang dat de organisatie beschikt over de juiste IT-oplossingen om invulling te geven aan een integrale visie op het organiseren van de organisatie en de beheersing van de bedrijfsprocessen.

BPM is gericht op het continu verbeteren van bedrijfsprocessen binnen professionele organisaties. Hierbij valt te denken aan het verhogen van de effectiviteit, efficiëntie, kwaliteit, klantgerichtheid en innovativiteit. De verbetering zelf wordt gemeten aan de hand van prestatie-indicatoren.

Stappenplan voor de implementatie van BPM:
  • analyseren: voor het verkrijgen van een goed beeld van de organisatie en de stand van zaken betreffende de interne organisatie is een eerste inventarisatie van de bestaande documentatie nodig.
  • modelleren: de belangrijkste uitgangspunten voor BPM zijn strategie, kritische succesfactoren, doelstellingen, prestatie-indicatoren en structuur
  • implementeren: vastgelegd wordt ‘wie doet wat?’, ‘wat zijn de risico’s?’ en ‘welke beheersmaatregelen dienen we te treffen?’
  • monitoren: hierbij worden de werking en prestaties van de processen beoordeeld.
  • leren: evalueren van het voorgaande levert mogelijkheden op tot verdere verbetering.
 
 
 
 

Vijf stappen naar Procesoptimalisatie en continue Kwaliteitsverbetering

Inzicht en overzicht. Continu, voor iedereen

 
Mavim biedt met Rules een managementsysteem dat een consistent hoog kwaliteitsniveau in alle processen en de daaruit voortvloeiende output van de organisatie helpt te verzekeren. In Rules staan de werkprocessen en procedures centraal. Op zeer effectieve en efficiënte wijze worden werkprocessen beschreven en geldende wet- en regelgeving verankerd. Alle informatie uit diverse disciplines die nodig is voor de procesuitvoering, wordt met Rules samenhangend in verband gebracht en op geavanceerde wijze gevisualiseerd en gerapporteerd. Te denken valt aan formulieren, werkinstructies, protocollen, functies, functieomschrijvingen, beschrijvingen van wetgevingen en normeringen.

Het geheel van deze informatiedata vormen de regels binnen de organisatie. De eenduidige en consistente borging en communicatie leidt tot transparantie en vormt de basis voor continue verbetering van de bedrijfsprocessen en het kwaliteitsniveau.

Dé tool voor optimaal kwaliteits- & procesmanagement

  • Creëer inzicht in de gehele procesgang
  • Koppel wet- en regelgeving aan de processen
  • Verhoog de efficiëntie en effectiviteit
  • Raadpleeg informatie vanuit één centrale bron
  • Schep flexibiliteit voor het doorvoeren van wijzigingen

Lees meer


Rules voor kwaliteits- en procesmanagement
Rules voor kwaliteits- en procesmanagement


Meer informatie?

Download onderstaande documentatie