Organisaties werken continu aan verbetering: processen optimaliseren, kosten verlagen, dienstverlening verbeteren. Alles is erop gericht om de klant beter te bedienen. Veel organisaties denken daarbij nog vóór de klant en niet vanuit de klant. Service Design is een verbetermethodiek gericht op wat klanten echt belangrijk vinden.

De 'gereedschapskist' van Service Design bevat instrumenten zoals klantreizen, service blue prints, personas en verschillende vormen van veldonderzoek. Dit zijn allemaal onderzoeksmethoden om meer inzicht te krijgen in klantbehoeften en klantbeleving. Dat inzicht leidt tot gerichte verbeteringen en innovatieve oplossingen.

Tijdens het webinar komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Inleiding in de basisprincipes en toegevoegde waarde van Service Design.
  • Service Design Cyclus; toelichting op de aanpak aan de hand van een casus.
  • Maak kennis met jouw personas! De Processpecialisten hebben een unieke tool toegevoegd aan de Service Design toolkit. Hiermee kun je de interactie met jouw personas testen en verbeteren.
  • Borgen van de resultaten in Mavim.
  • Service Design in de praktijk: waar kun je morgen mee beginnen?

Wat is het verschil tussen het webinar en de workshop?
Service Design biedt een aantal praktisch toepasbare instrumenten die een toevoeging zijn voor elke (lean) procesverbeteraar. Tijdens de workshop gaan de deelnemers zelf aan de slag met een aantal van deze tools. Er zal worden geoefend met het opstellen van een klantreis en het bepalen van verbeterpunten voor de organisatie. Let op: voor de workshop is een beperkt aantal plaatsen beschikbaar.


Webinar Transformeren met Service Design

wo 21 november 2018

14:00 - 14:30

Online

Alle geïnteresseerden

Meld je aan

Share

Twitter Facebook Google+ LinkedIn